Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

vrijdag 18 maart 2016

De week van.....


Bijna iedere week is er wel de week van..en dan een of ander thema. Of de dag van....
Deze week was het de week van het geld en de week van de hoogbegaafdheid.
Door mijn werk als leerkracht uiteraard niet aan mijn aandacht ontsnapt. Wat betreft het laatste: ik heb elke week ook een plusklasgroep een ochtend met deze week aansluitend een studiedag en -avond over dit thema. Boeiend, deze speciale doelgroep!
Bovenstaande foto is een schoolset van lang geleden...
hoe anders ging het toen! Knappe koppen zullen zich vast verveeld hebben. En daarbij...hoogbegaafd is niet alleen maar een hoge intelligentie.


Ook nu nog zijn er veel vooroordelen t.a.v. dit thema, ze moeten toch alles kunnen, geen hulp nodig  want ze weten toch zoveel? enz. enz.
Of men vindt het onnodig dat er speciale plusklassen zijn...ik heb letterlijk een leraar (!) tegen mij horen zeggen: daar krijg ik jeuk van! Afijn, het is niet mijn bedoeling hier een onderwijsblog te schrijven, gebeurt het toch al bijna!
Onderwijs is mijn grote passie!
Maar dit blog gaat grotendeels over mijn andere passie: wonen en label-24. Vandaar dat je bijna nooit iets over mijn werk leest.

Maar het is ook een reden dat ik minder blog. 
Mijn werk kost veel tijd, veel studiedagen naast mijn werkdagen, voorbereiding enz. N.a.v. mijn vorige post: ik ben na de voorjaarsvakantie geswitcht van groep 3 naar groep 6/7.Met (tijdelijk?) meer uren.
Dat is wel even anders maar sluit ook wel weer aan bij mijn plusklaswerk.
Dus ook wel even omschakelen en verdiepen in..!
Maar ook weer zo leuk!

Terug naar de schoolbankjes: wat een superleuk item kon ik op de kop tikken.
Hij is inmiddels gereserveerd en in principe verkocht, want hoe leuk ook voor mij als juf, ik heb er geen plaats voor hier en deze bankjes hebben voor mij geen nostalgie in de zin dat ik er gebruik van heb gemaakt, was toch voor mijn tijd!
Maar het leuke is weer, als je even zoekt op internet naar dit soort items, wat een leuke sites je weer tegen komt!
Kost ook weer tijd ...haha, zijn we terug bij het begin van deze post: de week van het geld!
Laten we het daar maar niet meer over hebben!

Ook onder de bloggers was het een speciale week met verdrietige berichten las ik...
en dan besef je ook: hoe betrekkelijk is alles in dit leven.
Sterkte voor ieder die dit nodig heeft!

Ik wens jullie een goed weekend...
Groet, Jacqueline



5 opmerkingen:

  1. Ha, de week van het geld kwam hier ook voorbij, bij mijn dochter(groep 7)kwam er een adviseur van de R.Rabobank..ze deden een quiz en ze vertelde over omgaan met geld en sparen. Tja, en plusklassen...middelste zit in 3VWO en volgt een shakespeareklas met extra uitdagingen erg leuk! Vorige organiseerde ze een concert, alles door de klas geregeld, ze leren er heel veel van!
    Het weet wat, het belangrijkste is dat onze kinderen graag naar school gaan! Fijne dag verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, de week van het geld kwam hier ook voorbij, bij mijn dochter(groep 7)kwam er een adviseur van de R.Rabobank..ze deden een quiz en ze vertelde over omgaan met geld en sparen. Tja, en plusklassen...middelste zit in 3VWO en volgt een shakespeareklas met extra uitdagingen erg leuk! Vorige organiseerde ze een concert, alles door de klas geregeld, ze leren er heel veel van!
    Het weet wat, het belangrijkste is dat onze kinderen graag naar school gaan! Fijne dag verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb vroeger nog wel achter zo'n tafel gezeten en zelfs nog met een vaste zitbank eraan vast! En later kwamen de losse tafeltjes met deze stoeltjes. Ik heb zelf ook nog zo'n stoeltje.
    Dat is wel even een overstap van groep 3 naar een gedeelde hogere groep. Weer een hele uitdaging.
    Veel succes en plezier!
    En een mooi weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke bankjes maar ik ben heel blij met de bankjes van nu. Pff nog wel wat halverwege van klas switchen. Plusklas niet nodig. Ik wil hem wel eens spreken! Succes met je studie en tot blogs. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie post vol met liefde voor het onderwijs, super hoor meid, iedereen heeft je nodig, de bolleboos en de kinderen die extra hulp op niveau nodig hebben, gewoon doorgaan.
    Ik wil je mooie dagen toewensen!

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!