Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

dinsdag 5 mei 2015

Persoonlijk....deel 1

Linda van het blog La Blomst-Living had mij genomineerd, onlangs. Leuk Linda, dat je mij ook noemde! En dat terwijl ik toch veel minder blog dan voorheen...


 Tja...eerlijk gezegd ben ik niet zo van de nominaties met bijbehorende vragen of soms opdrachten, en ook dat wordt gelukkig wel aangegeven op de blogs: het mag, maar hoeft niet. Nou, dat spreekt mij ook wel weer aan: ik vind het leuk om te bloggen maar vind dat elk blog zijn of haar eigen charme heeft!
Toch stemde het mij wel tot nadenken afgelopen weken...Linda had 11 vragen die je dan zou moeten beantwoorden:

1. Ben je tevreden hoe en waar je woont?
2. Staan er grote veranderingen op stapel in of om je huis?
3. Ben je vaak veranderd qua woonstijl?
4. Heb je een beroep dat met wonen te maken heeft?
5. Heb je spijt van iets wat je in huis hebt toegepast?
6. Wat is je dierbaarste bezit?
7. Zou je ergens meer tijd aan willen besteden?
8. In welke kledingstijl loop je het liefst?
9. Wat staat er bovenaan op je verlanglijst?
10. Heb je plannen om een bepaalde opleiding/cursus/workshop te volgen?
11. Heb je andere hobby's buiten je passie voor wonen?


Ik denk dat een aantal antwoorden daarop wel terug te vinden zijn in de onderwerpen waarover ik blog. Maar heel persoonlijk gaat dat echter nooit...ik blog voornamelijk over huis tuin en keuken dingen..maar misschien wel leuk om een wat persoonlijker blog te schrijven vandaag met de 11 vragen in mijn achterhoofd.

Mijn blogs gaan veel over wonen, dat is wel een passie van mij, leuk om gezellig in te richten, mooie dingen te maken , meubeltjes op te knappen.We wonen nu zo'n 20 jaar in onze eigen woning, al weer heel wat woonstijlen voorbij al blijft de landelijke wel aanwezig. Maar nadat ik veel wit en blauw (met rood accent)had, zijn het nu meer de basistinten die mijn inrichting en sfeer bepalen. En ja ik ben tevreden, ik roei met de riemen die ik heb, het zal vast veel mooier kunnen als je kijkt met de ogen van een styliste (en met een groot budget) maar kinderen in huis betekent ook concessies doen.Box en speelgoed hebben plaats gemaakt voor piano en keyboard, computers enz. Bovendien vind ik het veel leuker zelf dingen op te knappen...


Onze aanbouw van zo'n 10 jaar geleden is een pracht aanvulling geworden..geen spijt van, wel dat we destijds niet direct met de bouw van de bijkeuken de aanbouw hebben gedaan, dan was het er wel anders uit komen te zien.Hadden we het toch effectiever aangepakt!



Maar hier ben ik zeer tevreden mee hoor!!!!
Wat nu op de rol staat zijn de badkamer en de keuken. De badkamer het eerst: daar gaan de tegels spontaan los zitten en de keuken is ook echt af. Beste klussen! 
Deze week hebben we de schuur onderhanden genomen, dat was meer dan nodig en we zijn nog niet klaar! Maar het begin is er. Zo blijf je altijd bezig , zeker met een eigen huis!Er liggen nog meer klussen te wachten!

Zo'n 4 jaar geleden ben ik begonnen met wat woondecoraties te maken, dat is aardig uitgelopen zoals wel bekend tot een heerlijke hobby met twee tuinfairs per jaar en een leuk lopende site.Nooit gedacht dat ik dat zou kunnen en doen!





Ik vind het zo leuk dat ik soms wel eens denk aan /droom over een eigen "echte" winkel maar dan is het geen hobby meer. Het zou er dan naast moeten, naast mijn werk en gezin en niet ipv mijn werk...








Maar bovenaan staat altijd mijn gezin : manlief met inmiddels (bijna) twee pubers!

De vraag over tijd is wel een punt: ik vind zoveel dingen leuk, de tijd is altijd te kort! Dat is mede ook een oorzaak dat ik minder blog en reageer bij de andere blogs. Geen onwil, maar er is meer dat ik doe op digitaal gebied naast de tijd die ik aan mijn hobby besteed. 
Voor mijn werk houd ik zeker twee websites bij, zelf heb ik mijn hobbysite (www.label-24.nl) en facebook. Genoeg digitaal plezier dus! En ja, vaak vragen mensen me als ze mijn tuinhuisje zien: waar haal je allemaal de tijd vandaan...nou, voor mij is het ontspanning, dat knutselen maar ergens stel ik wel prioriteiten. En dat is o.a. het bloggen wat minder te doen dan ik voorheen deed..ik heb zelfs overwogen te stopen maar nee, dat kan ik toch niet, te gezellig allemaal!

Maar ik heb nog meer passies...die komen in de volgende post! Dit is al een best lange geworden! Doorgeven van nominaties doe ik niet, ik vind het altijd leuk ieders blog te lezen! 

Wens jullie een fijne week, wij vieren meivakantie (met schuurklus!)


Lieve groet, Jacqueline

7 opmerkingen:

  1. Hi, leuk om weer eens wat van je te lezen. Ik mis ook regelmatig iets want inderdaad prioriteiten stellen is belangrijk maar soms wel lastig. En zo blog ik ook de ene keer wat meer dan de andere keer. Fijne vakantie nog en tot de volgende keer. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om deze achtergrond info..hihi..van je te lezen!
    Een creatieve duizendpoot!
    Je stijl in huis vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post zeg leuk om te lezen Jacqueline .....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee waarom ik ineens een witte achtergrond hou bij de letters...heb iets gekopieerd en nu wil het niet weg! Excuus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om wat meer over jou te horen! Ik dacht al dat de witte vlakken creatief bedoeld waren, haha! Veel liefs en fijne meivakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Jacqueline,
    Gefeliciteerd met je nominatie!
    Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt.
    Zelfs voor mij is het soms een spannende combinatie, andere dingen doen en elke dag de bloggen bekijken en reageren.
    Er zijn ook andere dingen en ik wil ook gewoon de tijd hebben voor de krant of een goed boek. Bovendien wil ik zo-wie-zo niet de hele dag achter de computer.
    Ik wens je een hele fijne (klus) vakantie!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je al een deel opgeschreven hebt, Jacqueline. En het maakt niet uit dat je wat minder blogt; ik vind het
    toch altijd gezellig om jouw berichtjes te lezen. Feit is dat je in ieder geval super creatief bent!
    Liefs en tot de volgende keer!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!