Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

donderdag 30 april 2015

Mei...


één van de mooiste maanden vind ik persoonlijk. Alles komt tot bloei, vroeg licht, langere dagen, vogels die fluiten...mooi! 
Nu even genieten van de meivakantie! Het was een drukke periode, op school, thuis...maar waar niet zou ik bijna zeggen. Hoe betrekkelijk is alles wanneer je beelden ziet op tv van alle ellende van natuurrampen, geweld enz.
Mei geeft hier ook veranderingen. Mijn vriendin verhuist naar Amerika...niet naast de deur! Het huis is nu net leeg, vlak bij ons, het loopje zo even naar elkaar is weg....daar moet ik best aan wennen. Wat was komt niet terug...soms beklemt het me, maar vooruit kijken en en weer nieuwe mogelijkheden zien is ook realiteit. Toch..het zou ook niet goed zijn als het me onberoerd liet. En gelukkig hebben we veel digitale middelen ... De echte oversteek vindt echter later dit jaar plaats.

Het zijn natuurlijk wel de dingen die me de afgelopen tijd bezig hebben gehouden...
Maar genieten van mei blijft! In de tuin weer lekker de boel op orde, paadjes schoon, bloemen in bakken, de hortensia's  lopen volop uit! En de vogels zijn druk met nestelen..

 
Deze plank had ik pas gemaakt, de letters lagen er al lang, waren vrij bont maar ik heb ze zwart gespoten en op een lange plank vast gemaakt. En ik wil hem helemaal niet missen..ik hou hem dus lekker zelf en inmiddels hangt hij niet meer hier aan de schutting maar aan de overkapping! 
De oude tafel met steigerplanken kreeg een nieuw likje verf, wat een verschil! 
Van vriendinlief kreeg ik een aantal tuinposters die ze niet mee wilde nemen, deze krijgen een plekje aan de schutting, per seizoen een andere. De afstand is dan wel groot, herinneringen dichtbij!
 Maar dit zal fysiek niet zo makkelijk meer gaan...met tijdsverschil en skype kunnen we vast nog wel een alternatief vinden!

Wens jullie een mooie week! 
Geniet van alle kleine dingen!




10 opmerkingen:

  1. Oef..dat is wel erg ver weg.
    Je zal de dagelijkse contacten en het hollandse gezellige bakkie koffie dan ook echt wel missen...sterkte hiermee!
    Gelukkig gaan we een buiten seizoen tegemoet, met heerlijke uurtjes in je mooie tuin!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef..dat is wel erg ver weg.
    Je zal de dagelijkse contacten en het hollandse gezellige bakkie koffie dan ook echt wel missen...sterkte hiermee!
    Gelukkig gaan we een buiten seizoen tegemoet, met heerlijke uurtjes in je mooie tuin!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je vriendin naar Amerika verhuist, dan ga je elkaar wel heel weinig zien. Maar inderdaad met de digitale middelen van tegenwoordig blijft ze toch in zicht! Het ziet er gezellig en opgeruimd uit in je tuin, heel mooi!
    Ik denk zomaar dat je mijn vorige reactie hebt gemist...je hebt nu vakantie lees ik...;-).
    Liefs en een fijn weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo dat is zeker ver weg. Maar skypen is een alternatief. En op vakantie naar Amerika is al helemaal leuk!
    Mei is zeker een leuke maand. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moet je wel even verwerken, je vriendin zo ver weg!
    De digitale communicatiemiddelen zijn groot, maar juist dat aanloopje is nu weg.
    Het ziet er gezellig uit in je tuin. mooi al die voorjaarsbloemen in zink.
    Mijn balkon is klaar, ik ga dit weekend ook inrichten.

    Veel sterkte en liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja dat is niet niks.. snap dat dat moeilijk is!
    Maar jullie vriendschap zet zich vast door via een andere weg! Enne...wel een leuk vakantie adresje! ;)
    Sterkte ermee...
    geniet maar veel van je gezellige tuin! Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah wat rot dat je vriendin zo ver weg gaat wonen. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat naar zeg dat je vriendin zover weg gaat wonen...mooie tuin foto's. Liefs fijn weekend van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is natuurlijk minder prettig, je vriendin zo ver weg...maar gelukkig kunnen wij tegenwoordig goed communiceren met elkaar, ook ver weg. Je hebt helemaal gelijk, de meimaand is prachtig, ik geniet ook van al het nieuwe groen, de opgeruimde tuin en schone plantenbakken....Je tuintafel nodigt toch zeker uit en ik hoop dat je nog vele bakkies kunt doen met je vriendin voor ze echt vertrekt....fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hopelijk kunnen jullie straks over skype alle nieuwtjes uitwisselen met elkaar, want dat je haar gaat missen is duidelijk, een vriendschap bestaat uit meer dan elkaar zien, maar het loopje naar elkaar...zo jammer.
    Je tuin is weer heel uitnodigend hoor, gezellig om lekker bij te tanken na een drukke dag.....
    Maak er een mooie week van Jacqueline!

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!