Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

vrijdag 16 januari 2015

Kijkje in....

mijn werkkamertje!
In de kerstvakantie maar eens even mijn zolderdomein onder handen genomen. Eigenlijk had ik daar nooit wat aan gedaan..ik zit er altijd te knutselen, producten te maken enz. en zeker voor een fair aan, stapelt het zich daar aardig op!
En zo viel het me ineens op dat ik daar nooit eens iets gezelligs van had gemaakt, terwijl ik het in huis een beetje in één stijl probeer te krijgen!
Ineens stond het me allemaal tegen, al die spullen op de planken, ook als je het opruimt, oogt het rommelig.

Met een paar kleine aanpassingen, en het meeste had ik in huis, is de boel netjes in stijl gebracht!
De kastdeuren heb ik grijs geverfd, een lijst inde zelfde kleur heb ik erboven gehangen. Het rekje eronder ook even van dezelfde kleur voorzien (dat was nog wat in bruin/geel/blauwe tinten).
Op de deuren mooie komgreepjes die ik al eens had gekocht voor je-weet-maar-nooit...
De planken werden ook aangepakt! Niks meer losse spullen erop: alles netjes in manden en bakken:
Tenslotte kwam er nog een steigerhouten rek van manliefs kamer...gelijk ingepikt,  paste er goed bij en biedt even weer afzetruimte:

De stoeltjes eronder, echte Thonetstoeltjes die mijn oma kocht toen ze trouwde (rond de jaren twintig!), waren nog zeegroen, een kleur die in was toen ik net op mezelf ging wonen. Ik heb er zes van!
De eerste twee werden ook weer in de grijze verf gezet en voila...een heel andere look en een opgeruimd geheel!
De grote werktafel zag er ook niet meer uit, het werkblad heb ik voorzien van steigerhoutfolie. 

Die hoek moet nog even iets verder opgeruimd worden...dan kan dat ook op de foto! 
Komt binnenkort!
Zo, dat was mijn metamorfose...ik heb geen foto's gemaakt voor ik begon, zo spectaculair is het nou ook weer niet, maar ik kom met plezier boven in mijn "hok"! 
Het werkt nog leuker!!!

Nu lekker weekend, ik heb de hele week gewerkt ivm ziekte op het werk.
Er zijn veel mensen ziek, tijd voor echte kou!
Fijn weekend allemaal!


9 opmerkingen:

  1. Wat ziet er aantrekkelijk uit. Ik zou er ook zo gaan zitten. Dank je voor je leuke reactie op mijn woonkamer. Jouw spulletjes zouden er prima passen. Vandaar dat ik altijd zo baal dat ik niet even op een van je fairs langs kan gaan. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ..zit er heel gezellig uit, Jacqueline! Mooie, warme kleuren zo bij elkaar. Hier ga je nog veel meer moois van maken.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Je hok" ziet er nu heel gezellig uit, Jacqueline.
    En als je dat bereikt zonder echt veel aanpassingen is het dubbel zo leuk.
    Het zou wel goed zijn als er nog even een flinke vorst kwam om al die verkeerde beestjes even te diskwalificeren. Vorst met zon vind ik wel een mooie combinatie. Kun je gewoon blijven fietsen en bewegen. Kou kun je wel tegen kleden.
    Ik wens jullie een mooi weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er een mooi geheel van gemaakt en een goede tip om steigerfolie te plakken op je werktafel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het gezellig bij je geworden, hier was ons klushok ook aan de beurt, daar hebben we in de kerstvakantie een logeerkamer van gemaakt. Nu de rest nog, een andere kamer omtoveren tot hobbykamer.
    Wat je met opbergen al niet kunt bereiken, ik heb nu ook alles in maden en bakken in dezelfde kleur, dat geeft veel rust.
    Jouw kamer lijkt me heerlijk om in te werken.

    Mooi weekend en liefs,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige klusruimte, dat is geen straf om hier te werken!! Fijn weeken Jacqueline!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt er een prachtige ruimte van gemaakt; dat zal nog fijner werken en wie weet
    krijg je nu nog meer inspiratie!!!
    Fijn weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke ruimte zeg...!.....fijne zondag liefs Ria.....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verschil! Mooi zeg!
    Nu kun je hier nog fijner knutselen!
    Heerlijk z'n plekje speciaal daarvoor!
    Fijne zondag nog!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!