Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

zaterdag 25 januari 2014

Hip project...?

Vanwege mijn studie houd ik even een blogpauze maar ik maak vandaag toch een uitzondering door een post te plaatsen!
De reden is nl dat ik zo'n leuk initiatief tegen kwam dat ik daar wat mee wilde doen!
 
Een tante van mij breit allerlei leuke mutsjes, op eigen kosten en initiatief. Omdat ze het leuk vindt maar vooral omdat ze er graag een goed doel mee wil steunen. geheel belangeloos want ze koopt/verzamelt zelf de materialen. Het liefst verkoopt ze de mutsjes om haar goede doel te kunnen steunen...lukt dat niet dan geeft ze ze aan het goede doel. Effectiever is de verkoop want dan kan er meer gesteund worden...
 
Vorige week was ik bij haar en zag een hele stapel mutsjes liggen, allemaal hand gebreid en geen een hetzelfde!
 
Ik moest ineens denken aan Berlijn waar we in de herfst waren...het leek wel of alle mensen met zo'n mutsje/dopje liepen, vooral jeugd! En aan de kinderen bij ons op school: met name in groep 8 zijn er een aantal "dopdragers"...en als je erop let zie je ze overal: op straat, in de stad, bij veel scholieren,
op tv...jongens, meiden...maakt niet uit!
 


En toen die mutsjes van m'n tante...ik zag iedereen al met zo'n ding op lopen...een site erbij in gedachten en tante maar breien!
Of dat gaat lukken? Ik weet het niet, maar de site is er , zoonlief zag er ook een leuke uitdaging in en maakte er een mooie site van en via mijn label-24 heb ik ook een link staan. Spannend vind ik het ook want ja, willen mensen dat wel? Of zien ze het als oubollig? Ik zag er wel wat in, met of zonder omslag, ik heb zoveel van dit zelfde soort creaties gezien in Berlijn en her en der op straat...maar dan zijn deze niet van de zeeman of wibra maar gewoon hand gemaakt..met liefde!
 
Wat vinden jullie? Is het wat of is het niks?
 
Nu de laatste hand leggen aan ons studieproject en dan kom ik weer lezen, reageren en bloggen!
Fijne zondag!
(Enne..heb je nog restjes breigaren? Dan houd ik me aanbevolen: we kunnen er iemand heel blij mee maken...! )
Lieve groet, Jacqueline

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk initiatief! Hier is mijn moeder druk aan het breien, want Mirthe en ik zijn ook fan van de mutsjes ;) Ik hoop dat het een groot succes wordt!

    Fijn weekend en succes met de studie. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig initiatief zeg, ik herinner me de mutsjes ook toen onze dochter een jaar in Berlijn zat.
    In mijn klas zijn er ook al een paar kleuters die er eén op hebben, heel mooi en helemaal van deze tijd.
    Sterkte met afronden van je studie.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi project! En een mooie site weer opgezet, leuk hoor!
    Heel veel brei=plezier.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!