Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

zondag 2 juni 2013

Oude vondst...?



 
 Na een volle werkweek vandaag deze vondst gedaan...het ziet er zeker oud uit! Je moet er van houden maar ik vond het wel erg grappig om mee te nemen...welk verhaal zit hierachter? De sjoelschijven zijn mooier van kleur dan op de foto, prachtig egaal vergrijsd bruin. Al mooi op zich ! Mocht ik er geen liefhebber voor vinden dan kan ik zeker zelf wel wat mee..!
Het blik is flink gebruikt maar dat heeft wel charme! Wat vinden jullie?
 
En dan nog een stukje nostalgie...:
 

Ik weet niet zeker of ik zo mijn aardrijkskunde had maar het lijkt er wel op.....1 blz per provincie...wat een verschil met nu! En de informatie klopt natuurlijk niet meer maar toch...het lijkt wel of het leven zelf ten ook nog rustiger en overzichtelijker was. Zit wel wat in denk ik maar het is ook de blik van een kind natuurlijk!
Maar wat schoolmateriaal hoef ik niet terug hoor, ik maak graag gebruik van alle moderne materialen die er nu zijn! Nu vliegen we met Google Earth in de klas naar allerlei plaatsen, gaaf toch?
 
 
Jacqueline
 
 


10 opmerkingen:

  1. Ik vind het leuk! Zijn heel wat spelletjes mee gespeeld denk ik!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Zo te zien hebben ze hiermee veel gezellige familie momentjes gehad. Mijn oma had vroeger ook een sjoelbak. En als we dan op haar verjaardag met de hele familie bij elkaar waren, werd altijd de sjoelbak van zolder gehaald. Leuke herinneringen!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk hoor...fijne zondag !!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke vondsten hoor!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er staan allemaal fabrieken in Twente!!!! Nou dat is echt al heel oud ;-) De textiel fabrieken staan nu in china en bangladesh, zoals we gezien hebben in het nieuws.... Wel leuk om z'n oud boekje door te kijken. En die sjoelstenen ga je daar iets van maken???

    zonninge zondag, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh, wat leuk die atlas! Ja, zo herinner ik me de kaarten nog. En dan met de hele klas een rij plaatsnamen opdreunen.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie oude vondsten, Jacqueline!
    Die oude atlas vind ik leuk.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig die atlas. Je realiseert je het niet direct maar er is een heel verschil tussen mijn schoolboeken van de basisschool en die van nu. En ook ik hoef niet meer terug hoor. Al klaar met je rapporten? Hier vordert het, nog 5 weken en dan is het hier vakantie en kan ik uitgebreid gaan genieten van de tuin en alle hobby's die ik heb. Dat schiet er nu wel een beetje bij in. En bij jou? Fijne week. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave vondst, hier staat ook nog een blik met sjoelstenen..maar leuk zijn ze.
    Je atlas is ook heel mooi, wij vonden laatst op zolder de oude Bosatlas uit 1917,
    hij was van mijn opa, zo leuk om terug te vinden, ik laat hem binnenkort ook een keer zien.
    Ik hoop dat de indicatoren en vaardigheidsmeters goed waren...altijd intensief...
    Wij hebben binnenkort nog 1 week vrij in juni en gaan dan door tot 19 juli..dus nog even doorbijten.

    Succes met de laatste loodjes,
    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kei leuk! Goed gevonden, Jacqueline!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!