Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

vrijdag 19 april 2013

Heerlijk...weekend!

 

Even geen verplichtingen dit weekend....heerlijk! Gewoon lekker thuis, beetje klussen, boodschappen doen..en...nou ja , we zien wel!
(T)huis.....ik ben we graag thuis maar ik heb ookwat met decoratieve huisjes, misschien daarom ook bovenstaande nieuwe huisjes in mijn collectie gemaakt...lekker stoer en natuurlijk ga ik er nog meer variaties op bedenken.
Inmiddels is de tuin hoognodig aan een beurt toe, knippen, gazon opknappen , er is het een en ander verzakt na het weghalen van de te groot geworden platanen vorig jaar, de overkapping moet nog verlichting maar wat...hebben jullie een leuk idee? Spotjes, een hanger, tja wat is nu het meest passende of handigste? Best lastig, dus alle ideeën zijn welkom!
 
 
Inmiddels zijn er twee heerlijke loungestoelen bijgekomen....en ze zitten super! Nu wil ik nog de achterwand veranderen, een soort buitenkeukenmeubeltje lijkt ons ook wel wat, en het hoge blok in het midden moet nog wijken voor een laag stoer tafeltje...het is maar goed dat ik binnenkort vakantie heb !
Wens jullie een fijn weekend allemaal!
Jacqueline
 
 
 
 

14 opmerkingen:

  1. Verlichting vind ik altijd het moeilijkste wat er is. Spotjes in de zolder? Zitten niet in de weg en zijn niet storend tussen je spullen aan de wand.
    Ik wens je een heerlijk rustig weekend. Is ook wel eens fijn.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke huisjes zeg, jij blijft inspireren!!!
    Wij hebben onder de overkapping spotjes, maar we gaan
    nu een alternatieve verlichting aanbrengen,
    een krans met allemaal lampjes erin:) manlief
    stemt nu toe, maar doet wel een spotje aan als hij wil lezen:)
    De kleivormpjes maken blijft inderdaad leuk en
    jij bent mijn inspiratiebron hiervoor hoor!!!


    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zeg ook kroonluchter ....leuk !! ...ziet er geweldig uit hoor....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet het er gezellig uit onder de overkapping en dan misschien nog een buitenkeuken erbij. Dan zullen jullie daar vaak te vinden zijn. Een kroonluchter staat wel heel sfeervol maar een paar spotjes of kleinere lampjes in de stijl van de kroonluchter aan de wand leest of fröbelt wel makkelijker.
    Geniet van je vrije weekend wat je voor de boeg hebt, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stoere lantaarn of iets van zink vind ik wel heel mooi. Spotjes kan ook wel als basis verlichting.. Geniet van het mooie weer.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk he zo'n weekend zonder verplichtingen! Lekker genieten in je loungestoelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk even geen verplichtingen..geniet van je weekend thuis!

    Groeten

    Willianne

    Ps. een leuke stoer lamp aan de muur?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een kroonluchter zou leuk staan, maar een stoere lamp zou denk ik beter passen. Ik ben heel benieuwd wat jouw keuze gaat worden.

    fijne weekend,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er weer leuk uit, je nieuwe houten huisjes.
    Ik heb met de kerst steigerhout gekregen (20 planken). Nu het beter weer wordt en over 1 week hier de meivakantie van start gaat, ga ik eerst een stoer tafeltje hiervan maken met eronder zwenkwielen die op slot kunnen.Wellicht ook een idee voor jou?
    De laatste hand wordt momenteel aan ons prieel gelegd. We hebben een overstek waar a.s maandag de spotjes (RVS)ingebouwd worden. Met een vaste lamp zit je direct vast aan de indeling, vind ik.
    Tip: Vorig jaar verkocht Ikea hele leuke tafellampen voor buiten die op zonne-energie werken. Kon nog net de laatste bemachtigen. Ze hadden er ook hoge staande lampen van. Deze kun je plaatsen waar je wilt. Succes en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lichtspotjes zijn altijd gezellig en als bijkomende verlichting vind ik zo'n industriële fabriekslamp ook wel heel leuk. Het hangt ervan af welke stijl je wilt weergeven. Een oude kroonluchter geeft dan weer meer die franse stijl, wat ik persoonlijk heel mooi vind.

    Succes ermee, ben benieuwd naar het resultaat!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een werk te doen weer he, in de lente! Over de lampjes.. heb ik zo even geen idee, het eerst wat in mijn opkomt is een kroonluchter maar ik weet niet of het daar kan.

    Groetjes en een fijne week,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je huisjes zijn leuk! best moeilijk hoor wat voor een soort verlichting je onder de veranda moeten plaatsen. Ik zou denk ik voor groot en industrieel gaan. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je huisjes zijn geweldig geworden !

    Liefs Lieke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!