Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

woensdag 27 februari 2013

Zoete verleiding..?

Oudste is niet zo van de creativiteit.....althans, niet op knutselgebied. Geef hem een piano of keyboard en hij laat graag zijn creativiteit erop los en niet onverdienstelijk moet ik zeggen!
Maar goed, ook in de brugklas hebben ze beeldende vorming..helaas in zijn optie. Het zou het eerste vak zijn wat hij eraf zou gooien ware het niet dat die mogelijkheid zich (nog) niet voordoet! Tja...ik herken dat natuurlijk niet, hij heeft die antipathie dan ook niet van zijn moeder!
( Hoewel ik moet zeggen dat ik beslist niet uitblonk in handvaardigheid op school vroeger en de enrme knutsellol die ik nu heb wel van een andere orde is...)
 
Maar gisteren kwam er toch echt een ware verrassing uit zijn rugtas...tussen de papieren met aantekeningen voor een volgend proefwerk. Een  zoete verleiding mag ik wel zeggen:


 
...en nee hij is niet om op te eten, maar wel om je aan te verlekkeren! Toch? Een in de oven gebakken tompuce van klei met echte glazuur...ik vind het een schatje! Je zou je tanden er zo in zetten! 
Maar dat doen we maar niet want dat zou me weer een stuk kies kosten, na gisteren al een flinke tandartsbeurt te hebben gehad vanwege een afgebrokkelde kies na het eten van alleen maar een stukje pizza vrijdagavond.... !
Nou, om terug te keren tot dit kunstwerk: hij staat te pronken op een mooi blad op tafel....
 
ook zonder flits nog steeds lekker....
 
Komen we al een beetje in de feeststemming want zondag wordt hij 13.....!
 
Overigens...dit gebakje bracht een zes en een half op....
(Voor mij was dit natuurlijk wel meer waard, wetende hoe veel moeite hem dit kost en hoe lastig hij dit vindt..maar ja, ik ben bevooroordeeld, niet waar? Gelukkig ben ik zijn moeder ....)
 
Fijne week...!
Jacqueline

8 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg....een 6+??? Ik snap wel dat hij het vak als eerste wil lozen!!
    Alvast een hele fijne verjaardag gewenst!
    Groetjes patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk werkstukje. Echt wel meer waard dan een 6 1/2. Ik herken je verhaal helemaal. Mijn dochter (ook bijna 13) heeft ook niks met het vak handvaardigheid. Zij is weer meer van het tekenen. Zo zie je maar weer, een ieder is op zijn/haar eigen manier creatief.
    Fijne dag.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een zoete verleiding, wat leuk dat ze zoiets maken en dan ermee thuis komen...super leuk.
    En pas op met je kiezen...ik at een chocolade- eitje en brak ook een kies, net thuis van een zeer vervelende tandartsbeurt..kies getrokken en een andere kies flink beschadig...dus voor mij ook even geen lekkernijen.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O o jij had hetzlefde probleem? ...mijn moeder ook al het lijkt wel in de lucht te zitten...gelukkig houd ik niet van chocola...scheelt weer! maar wat dacht je van nootjes? kan ook zo maar! Ik kijk wel uit voorlopig!Gr jacqueline

      Verwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk uit en als ik je verhaal zo lees kan dat met de creativiteit dus nog best wel goedkomen ;) Toch maar mooi laten staan voor de sier, want twee keer in de week naar de tandarts...

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk werkstuk en op de foto's ziet de tompouce er behoorlijk echt en lekker uit. Ik zou er wat meer punten voor gegeven hebben!
    Voor hem een fijne verjaardag zondag.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een origineel werkstuk, een 6 en een half vind ik ook wel magertjes hoor. Ik vind dat hij wel een hoger cijfer verdiend heeft. Maar ja, daar hebben wij natuurlijk niets over te zeggen, alleen dat we het er heel lekker uit vinden zien!
    Lieve groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een zoete verleiding hoor!
    En alvast een fijne verjaardag gewenst!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!