Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

maandag 31 december 2012

Op de rand van het jaar....

 
...blikken mensen graag terug en maken (goede) voornemens...
Op de coachingskalender die bij ons in het kleinste kamertje hangt stond zaterdag een mooie spreuk:
 
"Je kent de waarde van water niet totdat de bron droogvalt."
 
Op de achterkant een korte toelichting. Het sprak me wel aan: geluksmomenten.
Iedereen heeft zijn eigen geluksmomenten. De naam zegt het al: het gaat om momenten en die gaan snel voorbij....terugkijkend op het afgelopen jaar heb ik er veel mogen kennen...:
 
* het eerste lentezonnetje...met een kopje koffie in de tuin
* mijn kinderen die , ondanks dat ze ook goed kunnen ruziën, in de auto op de  achterbank samen dikke lol hebben
* samen mogen zijn
* een leerling die zegt: juf, ik vind jou zo lief...
* wandelend in de grotten op vakantie je verwonderen over de grootsheid van moeder aarde
* zoonlief die spellingskampioen werd op tv....
* jongste die met tranen in de ogen hem om de hals viel...
* de vele lieve reacties op mijn fairs, in het tuinhuisje, op het blog, via de site...
* creatief bezig mogen zijn....
 
Het is maar een hele kleine greep....maar ze zijn me dierbaar!
Om,zoals dezelfde kalender zegt: in een doosje te doen en goed op te bergen in je hoofd...zodat je wanneer je maar wilt, dat doosje weer even  kunt open doen om opnieuw zo'n moment te beleven...
 
Wat zijn jullie geluksmomenten?
 
Tenslotte:
 Bedankt alle volgers en lezers: voor de lieve, leuke, inspirerende reacties maar ook voor al jullie blogs waar ik van heb mogen  genieten ... voor het delen van lief en leed...
Sterkte voor hen die dat nodig hebben.
 
Ik wens jullie een goede jaarwisseling toe met een nieuw jaar vol geluksmomenten....
Jacqueline
 
 
 

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie spreuk. Ik heb niet 1 mooiste herinnering maar veel van die kleine dingetjes. Lekker met mijn gezin aan het ontbijt op de camping in Frankrijk met de Pyreneeën op de achtergrond. Ik droom er nog bij weg. Goed 2013. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele fijne jaarwisseling, je hebt er een leuke post van gemaakt, geniet ervan... Ik wens je alle goeds voor 2013! Bedankt voor je lieve reacties op mijn post ;)
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor al je creatieve en inspirerende posten...ik geniet er altijd van.
    En ja, geluk zit in kleine dingen, vaak het grootste geuk vin ik zelf..maar je moet het wel zien..iedere dag kan een feestje zijn, maar je moet wel zelf de slingers ophangen:)
    Een fijne jaarwisseling een een heel mooi 2013.

    Een lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie woorden. Juist die kleine geniet momenten, het is een groot goed om die te kunnen zien, voelen en beleven. Ik hoop dat je in 2013 nog veel van dat soort momenten mee mag maken. Fijne jaarwisseling! Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel goed en vooral gezond 2013 !!!.......

    Bedankt voor je liefde en vriendschap van het afgelopen jaar......

    Ik ben zo blij met je !!......

    Liefs van mij....xxx..



    ★ ┊    ★ ┊┊   ★ ┊  ★ ┊    
    ┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
      ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
    ☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★
    ☆┊ ☆   ★ ┊    ★ ┊ ☆



    A very good and healthy 2013 !!!......

    Thank you for your love and friendship over the past year........

    I'm so happy with you !!..........

    Love from me....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is waar ja, die geluksmomenten moeten we goed bewaren! Fijn dat het een mooi jaar is geweest voor jou! Ik wens je een gezellig uiteinde en een super nieuw(blog)jaar! Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was een mooi jaar voor jullie zo te lezen! Ook voor 2013 wens ik jou en je gezin alle goeds!! Veel liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geluk moet je koesteren en goed vast houden...Ik wens je alle Goeds en veel Geluk toe in 2013.

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien doen we (ik) dat wel te weinig , de kleine geluksmomentjes bewaren... je vergeet zo snel.. Ik weet trouwens nog wel een iets groter geluks momentje hoor!!! toen ik jouw give away had gewonnen :-) Daar geniet ik nog steeds van.

    Ik wens je een heel goed uit einde en een heel gelukkig met veel koester momentjes nieuw jaar toe.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geluk zit vaak in kleine dingen, dingen die wij met elkaar moeten koesteren... Een mooie post aan het einde van het jaar!

    Voor 2013 wens ik je veel geluk, gezondheid en creativiteit toe.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie post en inderdaad geluk zit hem vaak in de kleien dingen !!!!!
    Lieve Jacqueline...Ik wens jou een hééééééél gelukkig en vooral gezond nieuwjaar toe voor jou en je gezin !!!!!!Ik hoop op weer een mooi blog jaar waar wij weer heerlijk kunnen genieten van je mooie posten.....Geniet nog steeds van mijn mooie setje hoor en hij staat nog steeds in mijn kamer.....Nog bedankt trouwens voor je lieve reacties op mijn blog het doet mij echt goed.....
    een hele lieve groetje van.....Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie post! Ook voor jou en je gezin een fantastisch nieuw jaar gewenst! Mijn grootste geluksmomenten zijn de momenten dat mijn dochtertje naar me lacht!

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!