Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

zondag 4 november 2012

Zij heeft flair....!

 
In augustus waren we al bezig met de voorbereidingen van de wintertuinfair, (hoe,wie,wat) en al is het een kleinschalige fair, het is een grootser gebeuren dan mijn eigen open tuinavonden, net zoals onze eerste lente- en tuinfair van 21 april jl.
 
 
In mijn eerdere posts heb ik al eens aangegeven dat mijn nichtje Ellen met haar stichting Baggy Mamma op mijn tuinavonden stond. Baggy mamma  is een fairtrade werkgelegenheidsproject voor alleenstaande moeders in Kenia. Samen met haar vriendin houdt zij daar moeders aan het werk die daar producten naaien die hier verkocht worden. Omdat ze de kosten zelf betalen moeten ze het hebben van verkoop op een braderie/markt/beurs naast hun gezin en baan en daarnaast verkoop via de website. Op haar kraam heeft zij allerhande huis-, tuin- en keukenspulletjes naast de bestaande plaids en babydoeken die op de site worden aangeboden. De tuinavonden waren voor haar ook een verrassend succes, daarnaast ging ook een klein percentage (mijn winstmarge is al heel klein maar alle beetjes helpen!)  van de verkoop van mijn spullen naar haar stichting.
 
Ik heb groot respect voor de dames want ze proberen hard aan de weg te timmeren. En nu was er heel leuk nieuws: deze week staan ze in de Flair! 
Zoals ze het zelf verwoorden: "Vanaf nu zijn we dus niet alleen maar fair, maar hebben we ook Flair!"
 
Ik ben trots op haar en op het feit dat ze op 1 december weer op mijn tuinfair staat! En een mooie (kerst)gedachte...een leuke fair met ook nog een goede besteding! Zo combineren we het nuttige met het aangename! En natuurlijk hebben we samen weer een hele leuke dag! (En ja, ook nu steun ik haar weer met een percentage van mijn verkoop aan haar stichting.)
Neem eens een kijkje op hun overzichtelijke site !
 
 
Bovenstaand plaatje viste ik ooit eens van internet, geen idee meer waar vandaan maar ik vond hem  mooi!
En passend bij bovenstaand verhaal.
It's all in the family nietwaar?
Als 17 jarige had ik haar als babyprulletje in mijn armen, het eerste kleinkind in onze familie en de eerste van mijn grote zus... en kijk nu....ja dan ben ik ook trots. En dat wilde ik even delen!
Ik wens jullie een fijne week!
Jacqueline

8 opmerkingen:

  1. Leuk dat je daar ook even aandacht aan besteed....klinkt goed!

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie post, mooi dat jullie dit doen. En leuk, dat je nichtje in de Flair staat, goede reclame!
    Gezellige zondag verder,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb hun site nog eens weer goed doorgelezen. Het is een mooi project.
    Zo heeft een nichtje van mij, ook in Kenia, een soort sociale werkplaats opgezet voor gehandicapten. In plaats van de hele dag (verstopt) thuis te zitten, leren zij op allerlei gebied op hun niveau te werken.
    Het wordt vast mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik heb dat artikeltje gisteren gelezen, gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig om dat te doen zeg, supertrots mag je op haar zijn.
    Mooi dat dat kleine nichtje nu mee doet op de fair met Flair:)


    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zij heeft echt Flair, wat zetten zij zich in voor een goed doel en wat leuk dat zij nu even in de spotlights worden gezet door de Flair en door deze post.
    Dat verdienen zij dubbel en dwars.
    Veel succes met alle voorbereidingen voor de Winterfair.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk initiatief en fijn dat jij daar aandacht aan besteedt.
    Veel succes !!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!