Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

zondag 11 november 2012

At home....



 Door al dat winterfairgeknutsel schiet het stylen thuis er wel wat bij in.....maar toch...soms komt er ineens een onverwachte idee en zie hier...even mijn vensterbank gepimpt. Ik ben nu eenmaal gek van huisjes dus had ik mijn takken voor het raam aangepast met een zelfgemaakte huisjesslinger
(ook verkrijgbaar via mijn site) en daaronder o.a. mijn huisjeslantaarns.
 
 
Maar toen kwam ik gisteren dit tegen:

 
En die kon ik niet laten staan...ik heb er gelijk 2 gekocht..met een knipoog naar de winter en kerst...er tussenin het woord november....zwakt het nog een beetje af haha!
 

Toen maar gelijk het hele hoekje aangepast daar ....zoonlief is nl. al weken bezig met een boon op te kweken voor zijn biologieopdracht...er stonden hier allerlei verwoede pogingen om maar één boon te laten onkiemen , in fel gekleurde bekers in de vensterbank..niet echt mijn keus..maar ja, je moet er wat over hebben nietwaar? Tot hij de eindelijk enige ontkiemde boon in een neutraal glazen potje had gezet...aha! Hier zag ik mijn kans!
Het tere plantje wordt elke dag vertroeteld met een scheut water, dus ook dat maar aangepast...hihi, hij zijn zin en ik heb het in stijl:
 
 
 
Hoe leuk ik het ook wil hebben, thuis moet wel een thuis zijn,
ook voor ontkiemende boontjes....

 
 
 
 
En het uiteindelijke resultaat:
 
Het valt wat weg tegen de herfstige achtergrond buiten..en de windlichten lijken kleiner dan ze zijn....zo op de foto, maar ze zijn best groot. Mooi met kaarslicht!
 
En dat stoere projectje? Wat hebben jullie meegedacht zeg! Erg leuk, ik ben er nog mee bezig, wordt vervolgd!
 
Als je dan toch bezig bent ook maar ondertussen  mijn blog lay out veranderd....
 
Fijne week !
Jacqueline

15 opmerkingen:

  1. Leuk je zelfgemaakte huisjes! En de windlichten met herten zijn ook erg leuk! Geniet van de huiselijke gezelligheid (alhoewel het nu buiten ook heel fijn is|) Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al dat geknutsel en alhoewel ik me jou huis als heel gezellig herinner, is het ook leuko mnaast alle bedrijvigheid ook iets te veranderen in eigen huis...heel mooi die huisjes en ook super gezellig, zet me gelijk weer aan het denken en plannen:)
    Je windlichten had ik niet laten staan hoor..leuk toch!!!!
    En dat je thuis ook gezellig plek heb voor boontjes vind ik toch wel super!!!!

    Fijne dag nog!!!
    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je je vensterbank mooi veranderd. Altijd moeilijk om te fotograferen, maar het is je goed gelukt.
    Ik vind je windlichten prachtig, ben dol op rendieren.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. JAAAAAAAAAAAA helemaal leuk!!!
    alles...je lantaarns...en je huisjes slinger..zo leuk!!!
    Vind je het erg als ik hem ook zou maken??
    gewoon eerlijk zeggen hoor...

    fijne avond!
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het sympathiek dat je dat dan vraagt...er zijn er genoeg die het niet vragen maar gewoon doen! Maar als ik het op mijn blog zet, weet ik dat ik mensen op ideeën breng,maar daar is juist het bloggen ook zo leuk voor.. (wat betreft mijn site ligt dat uiteraard anders) Ik ben net als jij: gek van huisjes, daarom vond ik het ook leuk mijn idee te delen op mijn blog! Veel plezier ermee!Misschien zien we het op je blog nog eens terug?

      Verwijderen
  5. Je vensterbank is weer helemaal leuk geworden Jacqueline. Erg mooi.
    Fijne avond nog en een goed begin van de week. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die huisjes zijn superleuk! Volgens mij wordt deze vorm het nieuwe hartje.
    en de nieuwe lay out is ook heel mooi gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Ook voor het boontje ;)

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig hoekje ...zo leuk !! liefs fijne avond...Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi Jacqueline! Die huisjes vind ik altijd zo leuk, maar de slinger en windlichten, het past allemaal zo mooi bij elkaar.
    Een thuis is fijn, mooi dat de kinderen daar ook een plek in hebben. En dat het boontje zo vertroeteld wordt!
    Wat een prachtige dag was het vandaag nog he! Nog een lekkere wandeling gemaakt en nog wat mooie herfstfoto's geschoten. Het zal wel niet lang meer duren eer alle bladeren van de boom vallen.
    Een mooie nieuwe week!

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. L
    Helemaal leuk..
    en dat probeer ik ook altijd, de creatie's van de kids in mijn stijltje neer te zetten, lukt niet altijd!
    In de gang hangt een knijperlijn voor de tekeningen van dochterlief..die mag daar haar creatie's kwijt :)
    Je huisjes zijn leuk!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk je slinger...en het ziet er bij elkaar heel gezellig uit!
    enne...ik ben erg benieuwd naar je project in het vorige blogje!

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke huisjes en gezellig zo'n slinger!!
    Je hebt helemaal gelijk, een huis moet een thuis zij/blijven.
    Is je goed gelukt hoor!!
    Fijne week, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig♥ idee heb je weer aan het raam♥ hangen héél leuk♥ hoor ..;))
    Fijne dag Lieve♥ groetjes Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk gemaakt! Zelf heb ik slingers gemaakt met bladeren; wil ik gebruiken als leuke versiering voor de winterfair van volgende week ;)

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!