Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

maandag 10 september 2012

Open tuinavond...


Zoals beloofd, de post over de open tuinavond van 31 augustus. Deze keer weer een andere variant: culifair: een combi van culinair en fair: waarbij fair staat voor eerlijke handel en dat is de link naar baggy mama waarmee ook deze avond gecombineerd werd.
 
 
Het was de tweede open tuinavond, de fair van april was een andere uitgebreidere variant.
En ook deze avond was weer anders en spontaan bedacht: De combi met Ellen van baggy mama werkte goed en ik weet dat er geen cent aan de strijkstok blijft hangen, het is een klein particulier project waarbij een aantal moeders in Kenia aan werk geholpen wordt. Kijkje op de site van hatrte aanbevolen!
 
 
En dan spontaan met mijn collega een brocante hoekje ingericht en haar jams erbij.
Het stond er allemaal heel leuk bij! En ook de reacties en gesprekken die je op zo'n avond hebt waren weer heel bijzonder!
 
 
Enige spelbreker was het weer: koud en en nat hoewel wij alles droog hadden staan maar het was gewoon jammer, temeer daar de dagen ervoor en erna stralend waren...tja je hebt het niet in de hand.
Desondanks hadden we een hele gezellige avond!
 
Beide zoons waren druk geweest met het bakken van havermoutkoek, boterkoek en knieperties. En oudste stond vrolijk broodjes hamburger te bakken!
 
 
Wij smullen nog lekker door van die heerlijke zelfgebakken knieperties (voor wie het niet kent:wafeltjes, zoals de nieuwjaarsrolletjes rond kerst) en ik denk dat beide heren al hun plannen klaar hebben voor de grotere wintertuinfair van 1 december! Dan kan het weer geen spelbreker zijn want daar hebben we nu al rekening mee gehouden!
En dat wordt zeker warm en gezellig!
 
Nu hier verder met de overkapping, de opstart van het schooljaar in de klas, het bloggen weer oppakken, en allerlei ndere bezigheden, over een week is jongste jarig en manlief en ik binnen een week erna!
Het leven is hier nooit saai!
 
Fijne week!
Jacqueline
 
 
 
 

8 opmerkingen:

  1. Nou, dat ziet er op de foto's uit alsof het wel heel gaaf was en dat was het zeker weten! Ook hier alles weer opstarten, kids naar school, mama naar school, papa naar het werk............wel even wennen hoor, want ik vind vakantie vieren wel heel erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Jacqueline, dat het weer zo'n succes was!
    En je zit voorlopig niet om werk/feest verlegen!
    Het zit nog steeds in mijn vat om een kop koffie bij je te komen drinken, maar door de lange vakanties loopt het uit.
    Ik wens je een hele fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om weer even mee te gluren. Je doet flink je best hoor. En het weer tja, je kunt alles voorbereiden,maar het weer blijft altijd afwachten.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk een culifair! En ik herkende je zoontje gelijk op de foto. Tja is nu een bn'er he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er gezellig uit.
    Een groot feest bij jou , met al die verjaardagen achter elkaar.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks dat het weer dan niet helemaal mee zat, vond ik het toch erg gezellig! Succes met alle bezigheden en ik zie je morgen...

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer van het weer maar als ik naar je foto's kijk ziet het er wel heel sfeervol en uitnodigend uit !!!
    ik kijk geregeld op je webwinkel maar wat ziet het er toch mooi uit zeg !!!!
    Ik probeer zeker om even bij je langs te komen op je winterfair.
    nog een fijne dag en groetjes.ELLY

    BeantwoordenVerwijderen
  8. inderdaad heel jammer dat het weer spelbreker was, maar het ziet er wederom weer supergezellig uit en zo leuk dat je zoons ook zo gezellig meedoen en meebakken:)
    ook handig met al die verjaardagen haha:)

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!