Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

zaterdag 7 juli 2012

Zomers genot

Nog 2 weekjes werken en dan is het hier ook zomervakantie!
Eerst nog de rapporten, schoonmaak in de klas, verhuizen van lokaal,musical, afscheid enz. enz.
Maar elke dag zit ik wel in de tuin, 's morgens al vroeg met een kop koffie te genieten van al het moois, de musjes en de merels die af en aan vliegen zodra er maar iets in het vogelhuisje ligt. En anders pikken ze wel mijn koekje van de tafel zodra ik even naar binnen loop voor een tweede kop koffie.... 
En als ik heb gewerkt  dan 's avonds, (soms met een stel schriften op schoot...) en dan laat nog even de kaarsjes aan!
Gisteravond zag ik ineens dat de stokroos bloeide! Vorig jaar gezaaid, ik heb er een heleboel gekregen en de tuin stond vol, helaas is er van die hele rij dit jaar maar één echte plant overgebleven maar die doet dan ook enorm zijn best! Een roze..ook dat was afwachten want ik had er een heleboel van gezaaid in allerlei kleuren, mijn collega heeft zijn tuin er vol mee staan en verblijdde mij dan ook met een heleboel zakjes zaad...ik heb er veel uitgedeeld op de tuinfair...dus was je hier 21 april , en heb je ze geplant, dan kan het zo worden volgend jaar:




Verder vond ik bij de kringloop nog een mooie matwitte schaal....zo simpel maar daardoor juist mooi.


Zo is er in elk hoekje wel wat te beleven....ik heb zelfs een wespenvanger (gelukkig nog niet nodig) in een pipjasje gezet, hij hangt alleen zo al decoratief onder de bomen.

Trouwens...ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar soms lijkt het hier wel herfst tussen de zomerse dagen door wat betreft bladafval. Zeker als het steeds zo waait als in het begin van de week ligt mijn tuin vol blad, hebben jullie dat ook? Ik veeg hele emmers bij elkaar...

Nou ja voor nu is het even weer weekend en lekker genieten...voor de volgende volle week begint!
(Vandaar dat ik even wat minder vaak blog en reageer..)

Fijn weekend!
Jacqueline

11 opmerkingen:

  1. Het ziet er gezellig bij je uit en wat dat bladafval betreft....pffff wordt er ook niet goed van .
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die stokroos ziet er geweldig uit. Ik heb enorm veel bladafval van mijn geraniums. En ik heb soms erg last van de wind op het balkon, ik word soms weggewaaid.
    Sterkte met de laatste loodjes, Jacqueline en blijf genieten van je tuinmomenten.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die schaal is mooi zeg. Net wat je zegt, simpel doet soms wonderen !

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk! Laat ik nou net (nog geen half uur geleden!!) de zaadjes die ik van je kreeg geplant hebben!! ben zo benieuwd volgend jaar! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja lekker he, nog twee weken en dan vakantie. Ik heb er zin in. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Jacq..
    Wat is dat leuk als je zelf iets hebt gezaaid en dat het nog uitkomt ook!! Ik heb samen met Merel ook zaadjes geplant in 2 bakjes en iedere keer zie je dat er weer iets uitkomt.
    Heerlijk als je zo kan genieten in je tuin..ben bang dat het nu wat minder wordt allemaal...
    Fijne dag en liefs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie plaatjes!
    Heerlijk als je zo in de tuin kunt genieten van al die leuke hoekjes!
    Ik blijf ook vegen, inderdaad. Veel blad, maar vooral veel (zandbak)zand....
    Jij ook nog ff doorbijten, succes met afronden van je schooljaar, dat is toch altijd druk en hectisch!!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk als je toch zo nu en dan de tuin even in kunt om te genieten en je stokroos! Geweldig! Ben hier ook wel eens aan het kweken, wel veel groen maar nog geen bloem gezien. Misschien moet ik maar gewoon gaan zaaien?

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi die stokroos!!! Mooie kleur ook.
    En die schaal vind ik prachtig. Ik ben ook ernstig kringloop fan. De mooiste spullen haal ik daar.
    Succes met de laatste dagen voor de vakantie!
    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk fleurig in de tuin!!
    Helaas hebben we nu wat minder weer. Maar hopelijk komt het mooie weer snel weer terug....
    Mooie schaal! inderdaad simpel kan ook mooi zijn!

    Fijne week!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een mooie vondst en je stokrozen staan er prachtig bij. De stokroos bij de voordeur bloeit inmiddels, het zaad ga ik bewaren en dan volgend jaar op een wat handigere plek zaaien...

    Fijne avond en succes met de laatste loodjes. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!