Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

donderdag 17 mei 2012

Kijkje in de tuin


Onze tuin heeft al heel wat metamorfoses ondergaan....eerst met vijver, toen kwamen de kinderen, vijver eruit, schommel en zandbak erin....inmiddels is de vijver al jaren weer terug maar onlangs ook weer verplaatst. De tuin ligt op het zuiden en is 's zomers al gauw (te) warm! Vandaar dat we de afgelopen jaren echt eens bezig zijn gegaan voor een hopelijk definieve versie. Zo zijn er bij het terras 3 kogelesdoorns geplaatst voor de schaduw en heeft manlief achterin de tuin een overkappinkje gebouwd (een hele klus voor niet zo'n klusliefhebber), ook lekker schaduw (en leuk om te decoreren)! Helaas zit er wat lekkage in het dak, dus deze zomer moet het dak eraf..! Dat gaf direct het idee om de overkapping breder te maken, hadden we dat maar eerder gedaan maar goed, het idee kwam later! (Daarom is de vijver alvast verplaatst)


De kikkers zijn er wel altijd geweest. Inmiddels ook weer in de nieuwe vijver. En we hebben een salamander gesignaleerd, die meteen  Jelle werd genoemd....Waarom weet ik ook niet, de heren hier hebben het bedacht...het zal de Friese aard wel zijn...



Afgelopen week heb ik flink opgeruimd, met name achter het tuinhuis....! Van het een komt het ander maar toch begint er vorm in te komen. De ene border met doorbloeiende hortensia's (endless summer) is klaar, de andere naast de vijver bijna. In de herfst gaan we daar dezelfde hortensia's zetten.
In ieder geval kan ik enorm genieten van ons plekkie achter het huis, ik zit dan ook  als het even kan buiten, desnoods met jas of vest! En tot het dak eraf moet, is het natuurlijk toch genieten van het hoekje achterin!


Inmiddels is het grote terras ook al aardig gepimpt door de opgeknapte tafel met steigerhout en de ladder natuurlijk!
Wat mij betreft mag het echt lente worden!

Fijne dagen en nieuwe volgers: welkom!
Zo leuk dat jullie mijn blog willen lezen!
(Nog even en de teller staat op 100...tijd voor een give away?)

Jacqueline

16 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tuin heb je, leuk dat je ook dieren aantrekt met je vijver.
    Hopelijk krijgen we nu snel mooi weer zodat we lekker kunnen genieten buiten!
    Groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's!! Leuk om te zien dat je tuin mooi opknapt zo! En wat verlangen we naar mooi weer hé. Nu onze tuin ook zo ver af is dat we er kunnen zitten is het wachten op de zon.... Ik ben wel blij dat we geen vijver meer hebben. Niet dat ik het niet mooi vind, heb altijd een vijver gehad. Maar het koste ontzettend veel ruimte. We horen nu van iedereen die hier komt zo wat lijkt jullie tuin zo veel groter. En een waterpartij zal er hier ook wel weer inkomen. Zodat je toch het water hoort...

    Fijne avond!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt zo als onze tuin.... zandbak erin, zandbak er weer uit, schommel, klimrek, kippenhok.. dingen komen, dingen gaan, maar de Pipowagen blijft :-)
    Mooie tuin heb je, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker Jacqueline om zo in de tuin te werken. Dat mis ik wel eens met mijn balkon. Vandaag heb ik ook geprobeerd om lekker buiten te zitten, maar het was toch wel koud. Toen heb ik er vanmiddag maar een wandeling van gemaakt. Toch buitenlucht.
    Je hortensia's zien er mooi uit!
    geniet rvan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tuin was al mooi met de fair, maar zeker weten dat het er nu nog mooier uitziet met al die bloeiende planten en de gezelligheid in de vijver.
    Ik ben benieuwd naar de overkapping als hij klaar is, geniet jij nog maar lekker in de tuin.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was vandaag een heerlijke dag om weer wat in de tuin te rommelen of er gewoon van te genieten. Zelf ben ik vandaag naar de tuinfair in Emst geweest, een echte aanrader, dus mocht je morgen nog tijd hebben...

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en héél sfeervol ziet het er uit !!!
    Wij hebben ook een paar Endless summer hortensias in de tuin en ik vind ze echt een aanwinst!!!!Ze bloeien inderdaad heel lang door en maken steeds nieuwe bloemen op oud en nieuw hout..
    een warme groet...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker weertje was het om vandaag in de tuin bezig te zijn!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je tuin ziet er weer mooi uit, maar dat vond ik ook al hoor. Wel balen dat je dak er weer af moet. Ben wel benieuwd hoe het wordt als het afdak gaat veranderen. Ik ga ff googlen op de Endless Summer hortensia.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke tuin ...ziet er goed uit hoor!!...liefs van mij,.....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig gezicht al die mooie plaatjes van jullie tuin !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een werk en wat is het mooi bij jou in de tuin! Leuk dat je bezoekers hebt! Nu nog wachten op het mooie weer en jij kan daar lekker vertoeven.
    fijne dag en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke foto's heb je gemaakt, kan ze echter niet vergroten. Nu nog het mooie weer zodat je er ook lekker in kunt zitten.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke geniet tuin heb je! alles aanwezig! wat mooi de overkapping zeg!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En na al dat werk, vergeet niet heerlijk te genieten van je prachtige tuin...

    Fijn weekend, liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat ziet het er mooi uit, wat zal je genieten! Mooie foto's van de hoeken in de tuin, een mooie overkapping , had ik al gezien, maar nu zo heerlijk ruim. Geniet van het weekend en de zon! Lieve groet diana

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!