Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

dinsdag 8 mei 2012

Friese dames..?

Tjonge, wat een heerlijke week hebben we gehad!
Lekker genoten van de koninginnedag en het mooie weer begin van de week....dat lokte mij tot verfwerk:



Deze 2 dames waren mij toebedeeld omdat ze "anders toch weggegooid" werden...of ik er wat mee kon? Jazeker! Ik zag ze al bij mijn vijver staan, weliswaar niet in het bruin maar natuurlijk wit!
Truus en Mien had ik ze in stilte al gedoopt...maar manlief vond Friese namen toch meer gepast..ik heb ze nog niet kunnen bedenken...! De kwast is er over gegaan en zie hier het voorlopige resultaat:


Nog een leuke klus: we hadden een oude tuintafel met aluminium poten en hardhouten plankjes die lelijk waren afgebladderd. Dat was al langer een ergernis...maar wegdoen vond ik ook jammer... Mijn idee was er steigerhout overheen te maken, al waren hier de meningen wat verdeeld of dat wel zou passen bij de poten...maar het zit er op, ik ben hem nog even aan het behandelen maar zal vast een voorproefje geven:




Ik vind het wel mooi geworden, lekker stoer met slanke poten haha! Hoewel de poten inderdaad wat smal zijn...komt vast ook door de overstek ( misschien hebben jullie nog tips? )..maar straks mooi afgewerkt is het een lekkere stoere werktafel...komt vast goed van pas.
Zo worden iedere keer wat elementen in de tuin ge-update!

Verder hadden we zoals gezegd een tv opname van de oudste in Amsterdam .....
Wat een geweldige belevenis, tegen de tijd van de uitzending zal ik er zeker op terug komen!
Maar het was een mooie afsluiter van onze vakantieweek.
Vandaag alweer gewerkt, druk weekje voor de boeg...maar ook weer allerlei plannen op stapel betreffende mijn hobby.
Fijne week en ik hoop gauw weer even op de blogs te reageren!

Jacqueline

10 opmerkingen:

  1. Wat zijn de Friese Dames mooi geworden :-))) Heerlijk he om zo allerlei dingen met een likje verf een tweede leven te geven. Dat doe ik ook graag. Wat betreft de tafel, misschien kan je van hetzelfde stijgerhout 4 kolommen om de poten maken, zodat de hele tafel is ïngepakt met stijgerhout. Met ijzeren hoeken kan je de kolommen aan het onderblad monteren. Hij zal wel zwaar worden dan, en moeilijker te verplaatsen. ik wens je heel veel succes met je verdere klussen. Groetjes Anita
    Ps. kom gerust eens bij mij om het hoekje kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een kwast verf doet wonderen, nu de namen nog ;) De tafel ziet er weer mooi uit, leuk om weer een sfeervol hoekje mee te creëren.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor die Friese dames! Inderdaad heel anders met een likje verf. En wat betreft je tafel. Ik ben het met Anita eens over de poten, dan heb je wel een geheel! Maar zo kan het natuurlijk ook. Succes weer met alles!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo!
    Wat heb je een gezellig blog! Mijn vriendin (partner in crea-crime) en ik staan op het punt om ook glazen potjes te decoreren. Hier vinden we genoeg inspiratie!
    Leuk om te volgen wat je nog meer voor creatieverigs doet!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Jacqueline,
    Je "projectjes"zijn geslaagd hoor, leuk !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een likje verf al niet kan doen!! en de namen.. die van mij is ook een Friese naam heb je daar al aan gedacht haha;))
    ineens schiet mij sil de strandjutter te binnen, ken je dat nog? lobke misschien?? of mem en beppe?
    wat leuk dat de tv opname zo leuk was, ik heb een interview gezien met Lieke en daar lieten ze alvast een klein stukje zien, ik heb daarbij nog aan je zoon gedacht!

    fijne avond!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi stel in de tuin en wat zijn nu de namen geworden???
    Je tafel is ook heel mooi hoor, stoer en toch elegant met die mooie poten.
    Nu wachten op de uitzending, spannend hoor, je laat het vast even weten.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je tafel is echt heel mooi geworden, ik ben gek op steigerhout! En de dames zijn ook heel mooi, wit staat hen goed! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je dames zijn prachtig geworden! Ik vind de naam die Tjits noemt wel wat: Lobke en dan doe je er Silke bij. Lobke en Silke.
    En je tafel is ook mooi, echt lekker stoer voor in de tuin.
    Je bent goed creatief bezig geweest en ben benieuwd wat er nu op stapel staat.
    Veel sterkte met de drukte.

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Jacq..Nou die heb je mooi opgepimpt zeg!! Ze staan er weer prachtig bij..
    Fijne dag en lieve groejes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!