Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

vrijdag 10 februari 2012

A piece of cake ...van weleer.


Neem:
 een paar meiden, 
gezelligheid,
één doel......
koffie , thee en....
APPELTAART...
en je hebt alle ingrediënten voor een geslaagde  ontmoeting ....


Al vroeg stond ik de appels te schillen en werd het deeg gemaakt. Zonder bakmix uiteraard; mijn recepten komen uit een heel oud boekje: gasovengeheimen.
Het is oud, beduimeld en al zo vaak gebruikt maar zo dierbaar! Het was bij ons thuis vroeger onze steun en toeverlaat in het creéren van baksels , in de tijd zonder internet en smulwebs...!
 En nog steeds vind ik hier de lekkerste recepten in, met name de boterkoek, zandkoekjes en appeltaart!
Met de smaak van vroeger.....


Het mooie van deze appeltaart is dat je altijd genoeg deeg hebt. Ik maak dan ook geen reepjesvlechtwerk (veel te veel werk) maar leg er de hele deegplak gewoon overheen!

Maar goed, het huis geurde dus al gauw naar deze heerlijke klassieker!
En hij ging erin als....juist!

En onze ontmoeting ? Heel bijzonder, maar daarover in een latere post meer!



Dit weekend bak ik maar even weer een nieuwe...kunnen mijn 3 mannen ook meegenieten!
(en ikzelf!)

Ik wens jullie een smakelijk, goed en gezellig (ijs)weekend!
Groeten, Jacqueline

6 opmerkingen:

  1. ziet er super uit en ik rauik hier de geur..van muffins, die staan nu in mijn oven ;))
    Zet je het recept nog even op je blog, ga ik hem ook eens proberen :)
    Fijn weekend, hier wordt de molentocht van 50 of 75 gereden..ijspret!
    Groetejs Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry..moet natuurlijk ruik..staan
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, Jacqueline,

    Wat ziet dat er allemaal heerlijk uit. En wat lekker dat vroeger in dit geval beter is! Zorg goed voor je boekje, ik zou er voor de zekerheid maar een kopie van maken voor achter de hand.
    Geniet nog lekker van een nieuwe appeltaart en een fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En de appeltaart was heerlijk! Het was inderdaad een erg gezellige middag...

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan de heerlijke geur van de appeltaart al ruiken en als ik hem zie dan krijg ik er echt zin op....mijn vader maakte deze appeltaart altijd als er iemand van ons jarig was.....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De appeltaart was heerlijk!!! We hebben een gezellige middag gehad dinsdag met z'n vieren! Leuk je collage!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!