Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

zaterdag 11 februari 2012

piece of appelpie vervolg...

Hier natuurlijk ook even het recept :

(met foto's, bijna toch nog smulweb!)


Maar even duidelijker natuurlijk:

300 g bloem
180 g bter
150 g basterdsuiker
1 losgeklopt ei (helft voor de bovenkant bewaren)
snufje zout
vanillesuiker

appels (goudreinetten)
kaneel
vanillesuiker


 appels schillen


 in schijfjes snijden en kaneel en vanillesuiker erover doen


 ingrediënten voor het deeg mengen (ja ik doe het makkelijk met de keukenmachine en het laatste nog even met de hand)


groot deel van het  deeg in de ingevette springvorm doen


 bodem bedekken met (eigengemaakt) paneermeel (of bechuitkruimels)

 appels erin


 de rest van het deeg als een plak erop leggen en bestrijken met de rest van het ei
en...in de oven zetten. Oven voorverwarmen op nr 3/4 of 180/200 graden
ong. 50 min. bakken


Het originele recept uit het oude boekje...ik heb het wel iets aangepast , ik doe er geen citroenschil in en ook geen rozijnen/krenten, daar hou ik niet van maar kan natuurlijk wel voor de liefhebber!
Je ziet: echt makkelijk, snel en ook nog heerlijk , vind ik....!
En dat uit een stokoud boekje!

Nou ik hoop dat het jullie ook smaakt: eet smakelijk in ieder geval!

Na een heerlijke schaatstocht vanmiddag  hier op het kanaal van zo'n dikke 12 km staat nu de nieuwe appeltaart lekker gaar te worden!
Fijn weekend en geniet nog even van de laatste schaatsdag!



o ja...en dan nu met koffie, warme appeltaart en de nieuwe Ariade @home lekker op de bank!

Groetjes, Jacqueline

6 opmerkingen:

  1. Wat een duidelijke uitleg!! Leuk je foto's erbij. Ook deze collage is weer mooi geworden!
    Ik zal het recept aan Benny geven. Wie weet bakt hij dan wel eens een appeltaart, hij bakt ook wel eens een cake. (ik ben zelf niet zo van het bakken.....) Want de appeltaart was afgelopen dinsdag erg lekker.

    Goed weekend verder!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, om dat nog even na te geven. En warme appeltaart met warme koffie na een schaatstocht is toch niet te versmaden!

    Fijn weekend en lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijke post! En ook je collage is weer goed gelukt.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boooohh daar heb ik zin in.....heerlijk...groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!