Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

zondag 19 februari 2012

Over tuinhuisdroom...enzo.

Ons tuinhuisje staat er al heel lang. Destijds bedoeld als extra opruimmogelijkheid voor tuingerei, speelgoed enz. Twee jaar geleden hebben we er een kleine overkapping bij aan gemaakt, was wel lastig vanuit een bestaand object dat ook nog eens op een verhoogd vlak stond. Maar afijn, dat lukte toch en we hebben er al heel wat uurtjes onder doorgebracht. Het enige waar we nu spijt van hebben is dat we die overkapping niet over de hele breedte hebben doorgetrokken, maar wat niet is kan komen en de plannen zijn er wel (nu de uitvoering nog) .Vorig jaar hebben we het tuinhuisje geschilderd van donkerblauw naar wit met antraciet...pff, duurde wel even voordat alles echt wit was. Maar wel de moeite waard! Langzamerhand verdwijnt het speelgoed uit het huisje en begint er wat ruimte te komen....



Ah..daar begint mijn droom!
Vorig jaar ben ik begonnen met ons huis te restylen...nou ja alles lekker opknappen, blauwe leren banken eruit, andere bank erin, kleuren naar wit, grijs en naturel. Daarbij maakte ik allerlei woondeco voor hier thuis, zo kun je eenvoudig een heleboel veranderen zonder alles nieuw te kopen. Die hobby is inmiddels wat uit de hand gelopen..zo maakte ik eens een cadeautje voor iemand en daarna nog eens, en al gauw kwamen er mensen vragen of ik voor hen ook zoiets wilde maken. En ja, ik vind het zo leuk dat ik er maar een site bij ben gaan maken. Inmiddels is mijn zolderkamer mijn domein en staan alle spulletjes leuk uitgestald.




Maar eigenlijk is mijn droom dat tuinhuisje leeg te maken en daar al mijn eigengemaakte spulletjes erin te zetten. 's Winters wat lastig misschien, maar 's zomers wel handig! Lekker buiten om en niet meer 2 trappen op!
Ach...begrijp me goed, het is en blijft hobby maar het is zo leuk om te doen en daarnaast ook nog zo veel enthousiaste reacties te krijgen. En soms vind ik het ook wel een beetje spannend hoor, zou het wel leuk zijn , hoe vinden anderen het....is het toch te idealistisch....




Het levert hier thuis natuurlijk wel wat discussie op, waar laten we de rotzooi enz.. maar ik heb al heel aardig opgeruimd en waar een wil is, is een weg!
 (en bij mannen moet je het eerst een tijdje in de week zetten...)
Ik vind het wel een haalbaar idee:
's Zomers mijn woondeco (kom gezellig langs!) en 's winters kunnen de tuinstoelen e.d. er weer in!
Dus...ik strijd (of droom) voort!

En als ik ooit stop met mijn hobby....? Ach, dan is onze oudste wel zo ver puber dat het een mooi hanghok wordt!



Ik houd jullie op de hoogte!

Fijne week!

Jacqueline

16 opmerkingen:

  1. Meid dat is echt een wereld idee. Lekker je eigen toko op eigen grond. Wat je allemaal laat zien ziet er erg leuk uit.Het tuinhuis is lekker wit en ik geloof best dat het een heleboel werk is geweest. Ik weet er alles van hahah. Poort open en een grote pijl op de muur en verkopen maar. Enne met je man komt het vast wel goed. Die gaat overstag dat weet ik zeker...Fijne avond verder en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaa Jacqueline moet lachen om je: bij mannen moet alles eerst in de week. Komt me bekend voor. Zo gaat dat meestal. Ik hoop voor je dat je droom uit komt. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig idee....en wat een top plek. Zie je daar 's zomers al heerlijk zitten op een zwoele avond met de deur open.......

    Hopelijk wordt je droom werkelijkheid.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend idee, heerlijk een eigen plekje buiten het huis. Mannen moeten altijd eerst even wennen aan het idee maar dan wil hij vast wel meewerken. Ik ben benieuwd.
    Fijne avond en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, Jacqueline. Zowel voor het huisje wat er mooi uitziet als voor je droom. Volgens mij moet je je droom omtrent je creativiteit gewoon volgen. Dat is de enige manier om er verder in te komen en te kijken of je het blijvend mooi vindt. En de strijd om het huisje? Dat laat ik graag aan jou en je mannen over!

    Fijne avond en liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, gewoon je droom volgen! Ik ben heel benieuwd!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee en dat je droom mag uitkomen, ik heb op je site gekeken en je hebt hele leuke spullen....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat je droom uitkomt, je maakt mooie dingen en ik kan me goed voorstellen dat je dan ook wat ruimte wilt.
    Het ziet er wel heel gezellig uit.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    P.s. ik stuur even een mailtje over het bloemetje haken:))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een superleuk idee, ik hoop dat het gaat lukken!! wat een heerlijke plek zo'n gezellig tuinhuisje, daar krijg je vast heel veel inspiratie in en door!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van je idee was ik natuurlijk al op de hoogte en het gaat je vast en zeker lukken!!

    Mooie foto's van je tuinhuisje!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een goed idee en het eerste begin is inmiddels gemaakt!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een eigen plekje en een eigen shopje....
    heerlijk toch als je dit kunt verwezenlijken.
    Prima idee!!!
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuk!
    Niets lekkerder dan dagdromen en inspiratie opdoen!
    Ons blokhutje gaat er van de zomer af....dan komt er een grotere met een overkapping van 3x3 naast....en ik maar dromen.....
    Veel succes met opruimen!
    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijke plek ervoor toch en je idee voor een puber is ook super hahahahah geniet er eerst maar lekker zelf van ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk een eigen plekje,ik hoop dat je droom uitkomt!!
    Groetjes nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mensen, pas op dat je geen last van boktor als je zon mooi als bovenstaand tuinhuisje hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!