Label-24

Welkom op mijn blog: wonen, creatief, landelijk en stoer...

zondag 8 januari 2012

Musical notes

Sinds kort staan er bij ons in de woonkamer niet alleen een keyboard waar oudste op speelt, maar ook een piano. Een digitale wel te verstaan, en ja alle vooroordelen ten spijt, deze heeft echt een goed pianogeluid! En wel handig, je kunt het volume regelen. Zelfs een koptelefoon kan er aan geschakeld worden. Maar dat is nog niet nodig geweest,regelmatig klinken hier heerlijke muziekstukken door de kamer. Momenteel is Let it be van the Beatles favoriet. Jongste is inmiddels ook geïnspireerd en maakt de eerste schreden op pianogebied....
Met kerst speelden we samen: oudste op de piano of het keyboard en ik zelf op de dwarsfluit!

Maar ja, een piano er bij betekende iets anders eruit! En dat was even zoeken! Want van manlief hoefde er niets uit terwijl ik toch liever Jan des Bouvries' standpunt hanteer: er iets bij in, dan ook er iets uit!
Na veel schuiven en uitproberen, is de piano toch maar op de plaats van het keyboard gekomen en is de laatste een eindje de hoek op geschoven en heeft de (nep)schouw (slik) het veld moeten ruimen. Tja, jammer maar zo hoeven we de mooie concerten niet te missen. Keyboard op slaapkamer van oudste is nog geen optie.
Maar, één troost: de schouw staat op mijn zolderwinkeltje te pronken! Ook niet verkeerd! En stel je toch eens voor dat ons tuinhuisje ooit zo opgeruimd kan worden dat mijn handeltje erin past....kan de schouw daar ook heen! Staat íe toch weer beneden!

O ja, nog even een mooi bijkomend maar zeker niet onbelangrijk detail: de piano is wit! En...we hebben er een prachtige kruk bij gevonden die dienst mag doen als pianokruk!
Kan bijna geen schouw tegenop!


We hebben nu een echt muziek hoekje, tja, misschien niet het meest ideale "stylische" plaatje op woongebied maar het nodigt wel weer uit tot samen muziek maken....!



3 opmerkingen:

  1. hallo Jacqueline,
    wat leuk dat je mijn blog al een tijdje volgt en nu ook gereageerd hebt! ik kom meteen ook even bij jou kijken, zo leuk dat je ook begonnen met bloggen, ik ga je graag volgen.
    ik wens je veel blogplezier!!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo alvast een kijkje in je huis te nemen!! Wat een leuke "pianokrukje" leuk zo met die tekst erop!!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zit wel muziek bij jullie in huis ;) De pianokruk vind ik erg leuk. Ik heb een linkje naar jouw blog op mijn blog geplaatst, wie weet levert het nog wat extra volgers op...

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Erg leuk als je een berichtje achterlaat, ik lees ze graag!